Big Data

Pozwala łączyć w analizach dane własne z danymi ze źródeł zewnętrznych

Gdy raz próbowaliśmy włączyć dane z linii produkcji do analiz biznesowych, było ich tak dużo, że wyłożyliśmy cały system. Da się to zrobić bardziej bezpiecznie?

To przykładowy problem, z jakim stykają się menadżerowie w firmach, które nie posiadają zaawansowanej analityki danych niestandardowych. Danych tych przybywa i będzie ich coraz więcej.

Klienci gorąco komentują nasze produkty w internecie. Ogólnie wiemy o czym mówią, ale nie umiemy włączyć tego do analiz marketingowych.

Dzięki rozwojowi internetu i urządzeń mobilnych każdy klient — a wkrótce, także każde urządzenie elektroniczne — może produkować dane: czy to o własnych gustach, preferencjach, czy to o parametrach technicznych funkcjonowania.

Mamy ponad pięć godzin materiału filmowego z targów, na którym widać nasze stoisko. Jak możemy wyciągnąć z tego informacje, żeby następnym razem przygotować bardziej interesującą ekspozycję?

Dane te różnią się znacząco od danych, używanych przez typowe systemy analityczne. Mogą przez to sprawiać problemy menadżerom, którzy nie mają doświadczenia w pracy z nimi. Jest ich znacznie więcej, mają inną postać i inne znaczenie niż liczby (np. grafiki, kody stanu, litery), oraz często pokazują jakościową stronę produktu lub usługi (w odróżnieniu od ilościowego pomiaru zakupu, wyrażonego w przychodach ze sprzedaży). Brak korzystania z tych danych zwiększa ryzyko rozminięcia się z gustami klientów (w przypadku danych o produktach oraz na rynkach masowych) lub ryzyko wystąpienia awarii, pomyłki, błędu (w produkcji, dystrybucji, marketingu).

By rozwiązać tę sytuację, należy podjąć decyzję o inwestycji w rozwiązanie informatyczne klasy Big Data.

Po przeprowadzeniu audytu eksperci firmy BSSG przedstawią możliwości budowy systemu analiz Big Data. W zależności od potrzeb informacyjnych twojej firmy, rozwiązanie będzie zawierać wszystkie lub tylko wybrane elementy spośród poniższych:

Środowisko analityczne

Platforma + rozwiązania w zakresie analizy i prezentacji dużych zbiorów danych; wdrażamy środowiska różnych producentów: Hadoop, HortonWorks, SAP HANA, HP IDOL, w zależności od potrzeb i budżetu.

Fraud Detection

Wykrywanie ryzykownych obiektów w danych finansowych (oszustwa klientów, niepłacący odbiorcy).

Customer Intelligence

Kompleksowe analizy klientów z uwzględnieniem dotychczasowych transakcji, relacji z dostawcą, potrzeb, aspiracji życiowych, fazy rozwoju rynku (w przypadku B2B).

Media społecznościowe

Analizy wpisów pod kątem treści, emocji; badanie wpływu publikacji medialnych na opinie klientów, użytkowników, pozostałych ludzi o firmie i jej produktach.

Sensor Intelligence

Analizy danych z inteligentnych czujników.

Poznaj lepiej nasze rozwiązania Big Data

W efekcie powyższych działań menadżerowie i zarząd firmy zdobędą nowy wymiar patrzenia na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Tych informacji nie można uzyskać w żaden inny sposób. Są one głęboko ukryte w danych. Znalezienie nawet kilku takich wskazówek znacząco wpłynie na sytuację firmy (wzmocni silne strony, zniweluje słabe strony), poprawiając potencjał konkurowania i potencjał reagowania na zmiany w otoczeniu firmy (szanse, zagrożenia).